Na stránkách Rockstar Games, kde vývojáři odpovídali na dotazy hráčů souvisejících s GTA 3 byla zveřejněna zajímavá fotografie scénářů pro GTA 3 a GTA 4. Tato fotografie dokazuje, jak se s každým novým GTA vývojáři podrobněji zaměřují na detailní příběh, který vyžaduje kvalitně sepsaný scénář.
Zatímco v GTA 3 byl příběh velmi jednoduchý, protože celá zápletka vycházela z úvodní scény, kdy vás Catalina zradí a celou hrou vás tak v podstatě provádí motiv pomsty, přičemž naprostá většina misí s hlavním příběhem nijak nesouvisí. V GTA 4 přišli poprvé vývojáři s novinkou - hráč sám může ovlivnit děj příběhu a i jeho konec, na základě rozhodnutí během různých misí. Pokud například vyberete, že nechcete zabít postavu v jedné z misí na začátku příběhu, můžete tuto postavu později potkat v Liberty City. Takový provázaný děj je v každém případě velmi náročný a tomu pak odpovídá i délka scénáře pro GTA 4.
Porovnání délky scénáře pro GTA 3 (vlevo) se scénářem pro GTA 4 (vpravo):
Tady by stacil jako CJ Will Smith a uz by to jelo:D
Zase jak to zpracovat do filmu? Bylo by to asi trochu stereotypni. Ikdyz filmu na podobny tema je dost, perfektni je napr. Training day:)