Confirmation

Confirmation

Confirmation

Confirmation

Register
Login

Zrušení Sawnů

Bironův Blog
Biron Biron 17/02/2015
Zdravím všechny. Po dlouhé době jsem se rozhodl, že opět napíši nějaký ten blog, kde však tentokrát nebudu publikovat žádnou básničku, ale dnes bych rád hovořil o již delší dobu poměrně ožehavém tématu, jenž tak trochu rozděluje WTLS komunitu a to je problématika tzv. Sawn-off skillu.

Co to vlastně je?

Sawn-off skill je v podstatě rychlé přehození zbraně po výstřelu dvou nábojů ze zbraně Sawn-off Shotgun doprovázené nerovnoměrným během. Tento styl boje se díky své účinnosti stal na SA:MP serverech velmi populárním a v současné době jej ovládá velký počet hráčů, včetně mnoha těch, kteří hrají na WTLS. Ačkoliv je Sawn-off skill velice populární a ovládá jej mnoho hráčů, tak má samozřejmě i spousta odpůrců. Prvně jsou to hráči, jenž tento skill neuznávají, neboť díky své účinnosti znevýhodňuje hráče, jenž tento skill neovládají a souboje jsou tak nevyrovnané, ztrácejí tak své kouzlo a nemá v podstatě význam to umět s jakoukoliv jinou zbraní. Dále jsou to hráči, jenž tento skill neuznávají už jen z principu, neboť ho považují za zneužívání bugu hry a nebo jsou to hráči, jenž se tento skill pouze nejsou schopni naučit nebo jej ovládají pouze mírně.

Problématika

Na WTLS již velmi dlouhou dobu fungují gangy, do kterých se smí připojit jakýkoliv hráč a poté jménem svého gangu dobývat nepřátelská území a slušně si tak vydělat. Jak to tak ale bývá, tak jakmile jeden gang začne dobývat území druhého gangu, tak si to členové toho druhého gangu nenechají líbit a budou se snažit své území ubránit, a proto neustále probíhají mezi gangy souboje, jejichž styl se postupem času začal vyvíjet a přizpůsobovat dané době. Naši pamětníci popisují dřívější války mezi gangy jako dokonalé strategické boje se všemi možnými zbraněmi, kdy členové gangu mezi sebou spolupracovali, respektovali bosse a strategicky uvažovali, aby dosáhli vítězství a pojem Sawn-off skill byl v té době zcela neznámý. Postupem času se ale začaly války gangů měnit spolu s dobou a nyní každý, kdo neumí Sawn-off skill, tak nemá šanci v gangu přežít. Zkrátka používání jakýchkoliv jiných zbraní než Sawnů při válce gangů, je dnes téměř minulostí, neboť každý, kdo zkusí jít například s M4 proti Sawn-off skillerovi, tak může očekávat velice rychlou a poměrně bolestivou nakládačku. Kde je to kouzlo? Jaký význam mají nyní války mezi gangy? WTLS nyní hold vládnou Sawn-off skilleři a nejsi-li jeden z nich, tak nemá cenu chodit do gangu a přesně z tohoto důvodu je WTLS komunita rozdělena na hráče, jenž se Sawnů zastávají, neboť to s nimi umí a přijde jim to jako úžasný styl boje a na hráče, jenž jsou jejími odpůrci a jednou za čas navrhují jejich zrušení, což vždy rozpoutá žhavou diskusi.

Můj názor

Sice souhlasím s tím, že kvůli Sawn-off skillu jsou války gangů nevyrovnané a ztrácejí své kouzlo, ale s jeho zrušením rozhodně nesouhlasím a hned vysvětlím proč. Prvně bych rád připomněl kauzu /gangkick, což je příkaz, kterým směl boss vyhodit člena svého gangu a to i bez udání důvodu, což vedlo k jeho častému zneužívání a stížnostem mnoha hráčů. Následně byl /gangkick skutečně zrušen a pak se ozvali ti ostatní hráči, jenž /gangkick uznávali, neboť to byl jediný nástroj k udržení pořádku v gangu. Nakonec to dopadlo tak, že /gangkick se po několika měsících opět vrátil na server. Tím chci říct, že všechno, co je na serveru již delší dobu zavedené, tak se najde mnoho příznivců i odpůrců dané věci a tak její zrušení nikdy nepovede k uspokojení všech. Rozdíl mezi příznivci a odpůrci je ale hlavně ten, že je-li někdo příznivcem nějaké věci na serveru takovým způsobem, že na serveru hraje jenom díky ní, tak její zrušení by mohlo mít za následek to, že na serveru přestane hrát a v případě Sawn-off skillu by se těchto hráčů našlo podle mě celkem dost.

Další důvod, proč nesouhlasím se zrušením Sawn-off skillu, je ten, že ačkoliv si myslíte, že zrušením Sawnů vzroste zájem o všechny ostatní zbraně a války gangů budou takové jako dříve, tak jste na omylu. Vzroste zájem pouze o zbraně Tec-9 a Micro SMG a serveru budou místo těch, co to umí se Sawnama vládnout ti, kteří to umí se samopalama, jako to je na druhém serveru a náhodou, když se utká někdo, kdo to umí dobře se sawnama s někým, kdo to umí dobře se samopalama, tak je ten souboj ve většině případů velice vyrovnaný. Tím pádem souboje budou probíhat téměř stejně jako nyní, akorát s jinou zbraní.

Zrušení Sawnů zkrátka podle mého názoru není řešení a aby to řešení bylo, musely by se zrušit i samopaly a to už by pak ani nebylo GTA. Pokud někomu Sawn-off skilleři vadí natolik, že mu znepříjemňují hru, tak může jít hrát na druhý server.

Toť asi vše, co bych k tomu napsal. Přijímám veškeré kladné i negativní komentáře a vaše názory na Sawn-off skill. Mějte se.

-TenBorec
22
588

Comments (29)

WhiteEight
WhiteEight Legendary player Level 83 20/09/2021 03:31 PM
Prestoze se jedna o stary blogpost, tak az nyni jsem mel sanci si to precist. Zasekl jsem se u bodu, kde jsi popisoval, ze pametnici si pamatuji drivejsi boje mezi gangy jako strategicky boj a pojem sawn-off byl v te dobe zcela neznamy. Opravim te, protoze tomu tak nebylo. Hraju na tomto portalu dlouho, prakticky od zacatku jeho pusobeni. Skill sawn-off zbrani je stary jako pojem samotneho SA-MP a na tomto serveru to platilo take. Hraci, kteri tehdy ve 2009-2010 hrali v gangu, tak pouzivali sawn-off zbrane de facto ve stejne mire, jak se vyuzivaji nyni. Zkratka, pokud jde o boj nablizko, tak run zbrane maji svoji vyhodu. Nikdo nebude jen tak stat s walk zbranemi (to jsou respektive ty ostatni) na vzdalenost 5 metru od hrace, jenz vyuziva sawn-off. K run zbranim se mimo jine radi i samopaly, ktere jsi zminoval (Tec9, Micro nebo klidne 9mm), tady jde o tu pointu, kde je odvozeno slovo "behat". K vyuzivani techto zbrani muzes behat a nemusis stat na miste, proto je jejich skill tak oblibeny a vlastne i vcelku jednoduchy. Naucit se umeni skillu s walk zbranemi s c-bugem je daleko vetsi "profesionalizace" a po svete je tento trend, nebo aspon v minulosti byl, daleko vice rozsirenejsi. Tvuj nazor na konci povazuju vesmes za objektivni i pravdivy. Sawn-off shotgun jsou zbrane, jako kazde jine a jejich zruseni by vedlo jenom k dalsimu omezovani na serveru, ktereho uz tam i tak je dost. Navic by tento krok byl zcela nelogicky s politikou, jakou se to tu prezentuje. Za sebe bych mohl rict, ze mne by nevadilo, kdyz by se zrusil treba minigun, ktery je ve sve podstate daleko vice nehratelnejsi nez sawn-off.
Toby
Toby Level 57 08/11/2020 06:58 PM
Přebití netrvá zas tak dlouho. Někteří říkají, že WTLS má být reálné.... To vážně v reálu nemusíte přebíjet u zbraní? Kdyby se zvýšily ceny brokovnic, tak by byly vzácnější a hráči by je tolik nepoužívali, nebo minimálně by s němi šetřili.
inactive
inactive Level 149 02/03/2015 08:43 PM
Axe, rekni mi, kde by se vzalo 50 procent? Ty tvrdis o kazdem druhem, co te zabije, ze ho ma.

//Jinak k tvému prispevku nize, jeden den jsem natacel všechny duely s dominusem a dalšími, kteří neustale tvrdili, ze ho mam, priste natocim i proti tobe, jenze ty vždycky uteces, takze to moc cenu nemá, psali, ze ho mam, mam to natocene, pokud někdo chce, později muzu dodat.
Axee
Axee Level 97 02/03/2015 08:22 PM
Noobe. Sam musis, jako moderator vedet, ze se vzdycky najde nejaka verze aimbotu, kterou anticheat nedetekuje. Vsechno se vyviji. Ja vsadim vsechny sve prachy, ze denne se najdou minimalne 3 - 4 hraci, kteri aimbot minimalne jen vyzkousi, aby poznali reakci AT. Kdyz vidi ze po pesine je ticho, tak s tim fungujou, dokud se na ne neprijde. A pak ve foru delaj ze sebe debily, jak je to mozne, ze v zivote zadny AB nemeli. Viz Meny. A C bug, v blede modrem ze. Treba takovy Eso. Jako administrator byl chytrej jak radio s mp trojkou a pak sam C bug pouzije a bude blekotat kraviny o tom, ze jen strilel do baraku. Ale to prece doprdele nikoho nezajima. Jenom se ukazalo, jak asi cisti musi ten AT byt, ze. Kdyz sdruzuje takove, co pravidla sami hrube porusuji. Ja verim, ze tady vladne zdravy rozum a ze s tim niCe udela poradek. Protoze vetsina hracu se zde rada bavi a neni zvedava na nejake vejtahy ala Internet Heroes. Pěkne napsano (y) :))
DarthBlackSunSidious
DarthBlackSunSidious Level 117 02/03/2015 07:01 PM
Noobe. Sam musis, jako moderator vedet, ze se vzdycky najde nejaka verze aimbotu, kterou anticheat nedetekuje. Vsechno se vyviji. Ja vsadim vsechny sve prachy, ze denne se najdou minimalne 3 - 4 hraci, kteri aimbot minimalne jen vyzkousi, aby poznali reakci AT. Kdyz vidi ze po pesine je ticho, tak s tim fungujou, dokud se na ne neprijde. A pak ve foru delaj ze sebe debily, jak je to mozne, ze v zivote zadny AB nemeli. Viz Meny. A C bug, v blede modrem ze. Treba takovy Eso. Jako administrator byl chytrej jak radio s mp trojkou a pak sam C bug pouzije a bude blekotat kraviny o tom, ze jen strilel do baraku. Ale to prece doprdele nikoho nezajima. Jenom se ukazalo, jak asi cisti musi ten AT byt, ze. Kdyz sdruzuje takove, co pravidla sami hrube porusuji. Ja verim, ze tady vladne zdravy rozum a ze s tim niCe udela poradek. Protoze vetsina hracu se zde rada bavi a neni zvedava na nejake vejtahy ala Internet Heroes.
Axee
Axee Level 97 02/03/2015 06:38 PM
Aha, 50 procent serveru...
Naprosto nechapu, jak muzes napsat takovy nesmysl. Napis mi 2 hrace, kteří ted pouzivaji aimbot.

Nechci tady na někoho narážet a už vůbec na tebe i když o tobě se hodně mluví že nejsi čistý ale taky možná nic nemáš a je jasné že i kdyby jsi něco měl nepřiznal by ses neber to prosím vážně nemyslím to špatně ale já jsi myslím že i ty někdy začneš a když po hajasovi střeliš a já stojím za tebou a ty mi dáš za 80hp tak ze mas sawny na zádech tak jako nevím a rozstřílel jsis nás jako nic 2v1 ty nás dáš jak nic a předtím jsi tě vyndal hajas sám úplně v pohodě sám musíš uznat že kdyby jsi to viděl ty u mě tak mam báň a ještě jednou neber to vážně ptal jsem odpověděl jsem ti a jak dlouho tu hrál meny? A po jaké dlouhé době dostal ban? Každý říkal ze to byl skiller a bum ban za ab tak mi neříkej ze taky nehrajeme mezi citerama kteří tady hrajou dlouho porad někdo dostává ban za aimbot a já který jsem čistý mi dost znepříjemnuji hru aimboteri, gta společnost by měla udělat nějaký shield aby gta neslo spustím s jakýkoliv modama jako je v jedné nejmenované hře není to gta nevím jestli by to mohl udělat nice tak říkám ta společnost
OupzLitva
OupzLitva Right-Hand Man Level 118 02/03/2015 04:29 PM
Bratři Evans a Thief -_- Rumunská dvojka.
Rasputin
Rasputin Legendary player Level 59 02/03/2015 04:29 PM
Axee má pravdu :-)
inactive
inactive Level 149 02/03/2015 03:44 PM
Aha, 50 procent serveru...
Naprosto nechapu, jak muzes napsat takovy nesmysl. Napis mi 2 hrace, kteří ted pouzivaji aimbot.
Axee
Axee Level 97 02/03/2015 03:40 PM
přehazovaní upilek je jako C-bug , jenže cbug je zakazany přehazovani by se mělo taky zakazat , server by to nezkazilo jen polepšilo , gangwary by byli o nečem jinem hrači by nemuseli použivat nějake ab sami jsi musite přiznat že tady ma 50% serveru co hraje skill má aimbot gangwary by byli prostě luxus Spas luxusni zbran ale vubec se nepouživa a proč protože daleho lehči je točit se dookola jako šaša krasty
Show comments 11-20 of 29